maandag 14 juni 2010


Ik ben goed bezig, al zeg ik het zelf ;-)


De verwarmingsketel van mijn woonst enkele maanden geleden laten nakijken, de auto helemaal in orde laten zetten zodat hij hopelijk vandaag dadelijk gekeurd geraakt, energiebesparende maatregelen met betrekking tot mijn huis ondernomen en dadelijk ook verfraaiingswerken laten uitvoeren die hopelijk gauw achter de rug zijn, enkele kleine probleempjes in huis opgelost (een lekkende douchebak, een defecte badkamerkraan, enz) zopas een “comfortverhogende” operatie laten uitvoeren die ik al een jaar of 7 aan het uitstellen was, de 4 kids die met zekerheid naar goede gewoonte hun schooljaar in glans en glorie gaan kunnen afsluiten…


Een druk jaar, dat wel. Maar, als ik zo terugblik (het is komend weekend een jaar geleden dat ik na anderhalf jaar afwezigheid terug in mijn huis ben gaan wonen en bovendien ben ik bezig met het invullen van mijn belastingsaangifte 2009, vandaar enige retrospectieve gedachten), dan is het toch een heel erg productief jaar geweest: snel en efficiënt verhuisd (voor de 3de keer op anderhalf jaar tijd) naar mijn vertrouwde stek waar ik al 9 jaar in had doorgebracht, de bestaande lopende leningen van het huis overgenomen en “de ex” uitgekocht zodat het nu “mijn” huis is (en, geloof me, dat is toch een hele administratieve calvarietocht om aan alle eisen te voldoen en een minimaal tarief voor maximaal comfort te kunnen verkrijgen), verbouwd (wat vooral een hoop praktische ongemakken, heel veel vuil en ook wel ellendige administratieve geschillen met zich heeft meegebracht, gezien de last-minute switch van aannemer en daarmee gepaard gaande boete).


Ik ben weer een hele hoop ervaringen rijker en het gaat allemaal vooruit in plaats van achteruit, wat op zich ook al een enorm goed gevoel geeft. En, ik besef dat ik straffer ben dan ik ooit had durven aannemen. Weliswaar with a little (huge!) help from my friends. Want, sommige dingen overschrijden nu eenmaal mijn technische kennis en kunde. ;-)


Tijd om op m’n lauweren te rusten nu? Verre van! Staan nog op het programma: administratieve vereenvoudiging (oftewel: het na 10 jaar eindelijk eens grondig uitmesten van mijn papierrommel, uitpuilende mappen en overvolle kasten – het containerpark gaat me graag zien komen) en het daaraan gekoppelde inrichten van een efficiënt bureel in de ongebruikte logeerkamer, de aankoop van een kostenbesparende-maar-duur-in-de-aankoop A++-koelkast (met dank aan de uitvinder van de Ecocheques, zodat de opleg nog meevalt), het plaatsen van een pergola en de aanleg van mijn terras in hardhout (hoewel ik vrees dat dat plan omwille van de toch wel dure kosten wat gaat uitgesteld moeten worden).


De agenda staat dus vol en het hoofd loopt over van de creatieve ideeën. Niet slecht. Want, rust roest! Time for some more action… En, zonder enige arrogantie toch wel fier op het reeds bereikte...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten