donderdag 17 maart 2011

Doorbreek je de ketting, dan...

Je kent ze wel… De kettingmails die in je mailbox belanden en die een hartverwarmende (of hartverscheurende) liefdes- of vriendschapsboodschap met zich meedragen en je toch wel raken (ook al neem je je telkens weer voor om die goedbedoelde mails NIET meer te lezen)… tot je ergens helemaal onderaan iets leest in de stijl van:

“Stuur dit bericht door aan iedereen die je kent! Deze avond om
middernacht gaat je ware liefde zich realiseren dat hij je heel graag ziet. Er
gaat iets goeds gebeuren morgen tussen 13.00 en 16.00 uur, echt waar. Maak je
maar klaar voor de grote schok van je leven! Als je deze ketting breekt zal je
10 jaar lang relatieproblemen hebben. Als je het verstuurt naar 10 personen of
meer in 10 minuten nadat je deze mail hebt gelezen, zal dit uitkomen.”

Damn! Zo gaat het nu eens altijd: om deel uit te maken van het positieve karma, hoort wel wat!

Gezien ik de mail binnen de 10 minuten echter NIET aan 10 personen ga doorsturen heb ik daarmee mijn lot bepaald en zal ik bijgevolg nog 10 jaar relationele ellende kennen. En, morgen (vrijdag) tussen 13 en 16 u zal er ook niks goeds met me gebeuren!

Tja, deze had ik al wel zien aankomen, zelfs zonder de kettingmail. Morgennamiddag ben ik werken van 13.10-16.00 u en dat belooft meestal niet veel goeds (het is te zeggen: er zijn leukere dingen te bedenken om een namiddag mee te vullen). Nu, geen probleem, om 16 u begint mijn weekend en staat er een avond vol “goeds” op het programma… Ha! Met die consequentie valt dus nog wel te leven…De “grote schok van mijn leven” dan…vannacht om middernacht!

Laat ons eerlijk zijn: vannacht om middernacht wíl ik helemaal niet dat de ware liefde zich realiseert dat hij me heel graag ziet! Ik ben dan aan het slapen ben en heb mijn slaap hoognodig heb, gezien ik al wekenlang lijd onder een gebrekkige slaapkwaliteit.
Bovendien kan ik zonder aarzelen nu al 10 personen noemen die in ware liefde van me houden: mijn ouders (2), mijn zus (1), mijn 4 kinderen (4), mijn 2 beste vriendinnen (2), mijn lief (1).

Maar, omwille van het niet versturen van de kettingmail zal die laatste dan wel gauw afhaken en me opzadelen met 10 jaar relatieproblemen, neem ik aan?

Ach, waarom niet ineens 15 jaar relatieproblemen?
Tegen dan zijn mijn kinderen allemaal de deur uit en heb ik in tussentijd ruimte om me bezig te houden met heel veel goeds… en de stille momenten te vullen met het versturen van kettingmails!


Samengevat: http://info.org.il/irrelevant/may02-smilepop-soapbox4.swf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten